In deze competitieve digitale wereld van voortdenderende technologische innovaties en overprikkelde consumenten, is het lastig om aandacht van je doelgroep te krijgen, een merkvoorkeur te bewerkstelligen en blijvend onderscheidend te zijn.
In een wereld waarin iedereen in staat is snel en goedkoop een wereldwijd publiek te bereiken, is een creatieve boodschap niet meer genoeg om jezelf als merk te kunnen differentiëren. Digitalisering en technologie heeft de consument geëvolueerd van een passieve entiteit “aan” wie we vroeger verkochten, naar een actieve deelnemer in productontwikkeling, marketing en het verkoopproces. Consumenten hebben nu een eindeloos scala van online en offline opties voor het onderzoeken, evalueren en aankopen van producten en service, allemaal 24/7 in hun vingers. Technologie is zowel probleem als de oplossing: het heeft macht verschoven van het merk naar de consument, maar op hetzelfde moment, biedt technologie een enorm spectrum van mogelijkheden en kansen om waarde te creëren.
De klant van vandaag heeft veel opties en steeds minder tijd. Aandacht is schaars en merken worden meer en meer afgerekend op gedrag in plaats van mooie woorden. Een gestroomlijnde klantervaring, vanaf ontdekking, tot evaluatie, aankoop en loyaliteit, is daarom belangrijker dan ooit. De impact van een fantastische of slechte klantervaring kan immens zijn, aangezien de ervaringen gedeeld worden op sociale media met de rest van de wereld. Behoefte – Belofte – Bewijs is dood. Lang leve Behoefte – Bewijs – Belofte.
Klantbeleving en je merk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Klantbeleving wordt gevormd door de verwachting die een klant heeft en door de perceptie van contacten met een organisatie. Ze hebben interacties met de producten en diensten, met de medewerkers en digitale processen, maar ook met de campagnes en verhalen die verteld worden door en over de organisatie. Hoe klanten je merk beleven omvat al deze indrukken. Het is belangrijk dat jouw merk duidelijk aanwezig is in de diverse contactmomenten die de klant met jouw organisatie heeft. Zo zorg je er namelijk voor dat de klant de positieve ervaring koppelt aan jouw merk. Hierdoor zal op het moment dat een klant op zoek is naar eenzelfde positieve ervaring, de herinnering aan jouw bedrijf opnieuw boven komen drijven.
Mister Chameleon helpt je om de digitale klantervaring te stroomlijnen en te optimaliseren door technologie te combineren met marketing en creativiteit. Een combinatie waarmee Mister Chameleon jouw merk de handvatten geeft om relevanter te communiceren en waardevolle relaties met je doelgroep te ontwikkelen uit digitale interacties met een duidelijke merksignatuur.